MagyarFutar +353 85 758 0090 info@magyarfutar.hu

Szállítási feltételek

1.       Definíciók:

A Magyar Futár jogosultságot tart fenn a szállítási, fuvarozási és kézbesítési szolgáltatások végrehajtására a kötött szerződéses megállapodás alapján, amely a szállító és a címzett között jön létre. Feladó és címzett - jogi vagy természetes személy, aki a szállítóval szállítja a terméket a feladó helyéről a címzetthez. A szállító képviselője - a mi vállalatunk alkalmazottja aki elvégzi a termék átvételét vagy kézbesítését. Szállítmány - a szállított áru. Szállítólevél - dokumentum, amely részletezi a szállított árut. Az áru átvételétől az átadásig kizárólag saját alkalmazottainkkal biztosítjuk a szállítást. Egész idő alatt GPS-eszközök segítségével monitorozzuk a járműveket, így az egész szállítás során nyomon követhető, hogy hol tart az áru.

 

2.       Megrendelés

A fuvarozási megrendelést az online rendelés kitöltésével lehet elvégezni a https://magyarfutar.hu/rendeles weboldalon. A megrendelés akkor tekinthető kötelező érvényűnek, ha azt e-mail útján vagy telefonos megállapodással megerősítették. A szállító jogosult a megrendelést indoklás nélkül megszüntetni. A vásárlót értesítik a megrendelő e-mail címére vonatkozóan a megrendelés megszüntetéséről.

 

3.       Szállítási idő

A kiszállítás általában 5-12 napot vesz igénybe, a csomag kézbesítési helyétől és az aktuális szállítási útvonalunktól függően. A szállítási idő pontosítása a csomag átvételekor történik. Fenntartjuk a jogot a csomag vagy szállítmány későbbi kézbesítésére, amennyiben technikai okok, rossz időjárás vagy forgalmi helyzet miatt késik a szállítmány.

 

4.       A küldemény jelölése és előkészítése a szállításra.

A küldeményt a méretének, súlyának és jellegének megfelelő csomagolással kell rögzíteni. A nem megfelelő módon biztosított küldemény a szállításból kizárásra kerül, vagy annak esetleges sérüléséért a feladó, nem a fuvarozó felelős. A küldemény csomagolásának olyannak kell lennie, hogy ne lehessen behatolni a küldeménybe anélkül, hogy a csomagoláson látható sérülésnyomok láthatóak maradjanak. A csomagoláson egyértelműen fel kell tüntetni a címzett címét. Amennyiben a küldemény gondos kezelést igényel, a feladó köteles a csomagot a szükséges szimbólumokkal megjelölni. A fuvarozónak jogában áll megtagadni a küldemény átvételét, ha azt megfelelőnek ítéli.

 

5.       A küldemény átvétele

A küldemény átvétele az online rendelésben megadott helyen történik, hacsak nem lesz megállapodva másképpen. A szállítmány átvételekor a fuvarozó képviselője a fuvarlevél egy példányát átadja a feladónak. A feladó és a szállító képviselője aláírásaikkal igazolják a fuvarlevélen szereplő adatok helyességét. Az áru átvételekor a feladó tájékoztatást kap a küldemény kézbesítésének legkésőbbi időpontjáról. A szállító képviselője jogosult kérni a feladótól a személyazonossági igazolványát.

 

6.       A küldemény kézbesítése

A szállító kötelezi magát arra, hogy ha rendelkezésére áll a címzett telefonszáma, megpróbálja 1 nappal a csomag kézbesítése előtt felhívni őt telefonon. A szállító képviselője személyesen adja át a csomagot a célcímre. A címzett a fuvarlevélen szereplő aláírásával igazolja a csomag átvételének idejét és dátumát, valamint az adatainak helyességét, azokat a fuvarlevélen feltüntetett mennyiség és jelleg tekintetében. A szállító képviselője jogosult azonosító okmányt kérni a címzettől. Amennyiben a címzett a szállítás időpontjában nem elérhető a címen, a címzett visszautasítja a csomagot, vagy ha a csomagon feltüntetett cím nem létezik, a szállító megpróbálja felvenni a kapcsolatot a feladóval, tájékoztatva őt erről a tényről és megegyezni vele a további lépésekről. Ha 10 percen belül nem lehet telefonon felvenni a kapcsolatot a feladóval, a csomagot a szállító által meghatározott helyre szállítják. A szállítónak kötelessége írásban (e-mailben) tájékoztatni a feladót erről a tényről. Ha a feladó 45 munkanapon belül nem ad további utasításokat az írásos értesítés után, a csomag a szállító javára elvész. Abban az esetben, ha a csomagot a feladó hibája miatt visszaküldik vagy visszatartják, a feladó beleegyezik az ilyen visszaküldéssel, visszatartással vagy tárolással kapcsolatos költségek megtérítésében, még akkor is, ha a szállító által visszatartott csomag értéke alacsonyabb, mint a szállító költségei.

7. Szállítási kizárások és tiltott anyagok

Az alábbi típusú küldemények kizártak a szállításból: 
- Az emberi életet vagy egészséget veszélyeztető küldemények, például robbanóanyagok, fegyverek, kábítószerek és pszichotróp anyagok, alkohol, dohányáru, alacsony gyulladáspontú szeszes italok, mérgező anyagok, radioaktív anyagok, gázok és folyadékok nyomás alatt lévő tartályokban. 
- Magas értékű küldemények, például drágakövek és fémek, műtárgyak, bankjegyek, érmék, gyógyszerek, könnyen sérülő küldemények, még akkor is, ha gondosan kezelik őket. 
- Küldemények, amelyek csomagolása nem felel meg a küldemény jellegének, vagy a címzett és feladó címe nem olvasható. Ha a csomagolás nem megfelelő, a küldeményt átvehetik, de a küldemény sérülése esetén a feladó vállalja a felelőséget. Ez a tény szerepel a fuvarlevélen.
- A küldemények nem tartalmazhat készpénzt, gyógyszereket és gyorsan romló élelmiszereket.
- Küldemények, amelyek tulajdonlása és birtoklása az állami előírások szerint tilos. Ha a szállító megállapítja, hogy a küldemény olyan tárgyakat tartalmaz, amelyeket kizártak a szállításból, jogosult ezeket a tárgyakat elkobozni. Az ügyfél nem jogosult ezeknek a tárgyaknak az elszámolására vagy bármilyen kártérítésre semmilyen formában. Egyidejűleg egy átalánydíjat is meghatározhatnak, amely legfeljebb 1000 euró lehet küldeményenként, azonnal fizetendő, ha a küldeményt a rendőrségi szervek, az adó- és vámhivatal és más állami szervek fogják zárolni, az ügyfél viseli az összes költséget, amelyek a szállító számára keletkeztek. Ezek a költségek tartalmazzák az ügyvédi költségeket, az állásidő költségeit, a vevőknek nyújtott kártérítéseket, akik veszteséget szenvedtek az állásidő miatt, valamint azokat a költségeket, amelyek közvetlenül az ügyfél által megszabott szállítási feltételek megsértéséből adódtak, ami azt eredményezte, hogy a csomag olyan tárgyakat tartalmaz, amelyek kizártak a szállításból. A vevőt tájékoztatják ezeknek a költségeknek az összegéről, és köteles azokat azonnal kifizetni.

8. Szállítási díj kifizetése

A szállítási díj összege a szállító által megerősített megrendelés alapján kerül meghatározásra. A www.magyarfutar.hu oldalon szereplő árak tájékoztató jellegűek. Az Észak-Írországi tarifa forintban vagy euróban kerül meghatározásra, és a szállítási díj is forintban vagy euróban fizetendő! A szállító képviselőjének kötelessége ellenőrizni a küldemény súlyát vagy méretét átvételkor. A szállítási díjat a feladó készpénzben fizeti a mi cégünk dolgozójának átvételkor, hacsak másként nem lett megállapodva.

 

9. A feladó felelőssége

A fuvarlevél aláírásával a feladó kijelenti, hogy a küldemény tartalma megegyezik a fuvarlevélben deklarált tartalommal, és nem ellentétes a jelen szállítási feltételek 7. pontjának semmilyen részletével. A küldemény tartalmáért mindig a feladó felelős, sosem a szállító. A feladó vállalja, hogy minden következményt visel és kifizeti a szállítónak a küldemény visszaküldésével kapcsolatos minden költséget, valamint a szállító bármely más költségét, amely a fuvarlevélben feladott tartalom és a valóság közötti eltérés miatt keletkezik a szállítás bármely szakaszában.

10. Szállító felelőssége

A fuvarozó a küldeményért az átvétel pillanatától a kézbesítés időpontjáig felelős, míg a fuvarlevélben szereplő adatok a küldemény átvételének és átadási időpontjának minősülnek. A szállító köteles a küldeményt a fuvarlevélen meghatározott határidőig kézbesíteni a kézbesítési helyre. A szállító nem vállalja a küldemény nem időben történő kézbesítésének következményeit, ha a kézbesítés késedelme előre nem látható esemény, vagy nem a fuvarozó által okozott esemény (természeti katasztrófa, közlekedési baleset, háború stb.). A fuvarozó vállalja, hogy megtéríti a szállítás közbeni nem megfelelő kezelésből eredő károkat. Azonban semmilyen felelősséget nem vállal a küldeményen olyan károkért, amelyeket a nem megfelelő vagy elégtelen csomagolás okozott.

 

11. Reklamációk

Reklamáció esetén (küldemény elvesztése, megrongálódása) a feladó köteles írásban értesíteni a szállítót a kézbesítési határidőtől számított 5 munkanapon belül.

 

12. Biztosítás

CMR Biztosítással rendelkezünk ami a fuvarozó felelősségi körébe tartozó árúkárokra nyújt fedezetet abban az esetben ha a szállítmány egyértelműen a fuvarozó hibájából károsodott. A fuvarozó az általa szállított árúért 16 500 €-ig vállal biztosítást. A TV-készülékekre nem vonatkozik a biztosítás lehetősége, mivel ez a szolgáltatás gyakran visszaélésre ad lehetőséget.

13. Árak

Az aktuális és hivatalos árlista elérhető a www.magyarfutar.hu weboldalon. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.